GEZDİM,GÖRDÜM, ÖĞRENDİM

GEZDİM,GÖRDÜM, ÖĞRENDİM

GEZDİM, GÖRDÜM, ÖĞRENDİM Projemiz; okul öncesi dönemde, çocukların farklı öğrenme ortamlarında, kalıcı öğrenmeleri desteklemek için yapılmıştır. Hedef grubumuz 3-6 yaş grubu çocuklardır. Projemiz 2 aylık bir süreyi kapsamaktadır. Projemizde temel amaç;  okul dışı ortamlarda etkinlikler düzenleyerek; problem çözebilen, eleştirel düşünme becerisi gelişmiş, işbirliği kurabilen, bulunduğu ortama aidiyet duygusu oluşmuş, amaçlı davranışlar sergileyen, kişisel yeterlilik ve heyecan duygusu gelişmiş; görsel, işitsel, dokunsal, kinestetik, sıralı, eşzamanlı, yansıtıcı/mantıksal, sözel, etkileşimli ve doğrudan deneyim kazanmaya yönelik okul öncesi çocukların bilgi, beceri ve davranışlarını desteklemektir. Projemizin amaçları;

·         Okul öncesi çocuklarda keşif okul dışı etkinliklerini desteklemek,

·         Çocuklar arasında etkileşimi ve topluluk duygusunu teşvik etmek,

·         Çocuklarda informal öğrenmeyi desteklemek, ·         Farklı dış mekânlarda oluşturulan eğitimi desteklemek, ·         Sınıf ortamlarını, okul dışı ortamlara taşımak,

·         Öğrenmenin yaratıcı yollarını çocuklarla birlikte deneyimlemek

·         Çocukların dikkatini ve odaklanmasını artırmak

·         Anlamlı öğrenme deneyimlerini teşvik etmek.

·         Etkileşime geçen, keşfeden, açıklama ve detaylandırma yapabilen çocuklar yetiştirme.

·         Öğrenme fırsatları sağlamak ve okullar, aileler ve toplum arasında daha güçlü bir bağ oluşturmak hedeflenmektedir. ·         Etkinlik planlarının zamanında ve etkili uygulanması, ·         Projenin iş birliği içinde yürütülmesi, ·         Kullanılabilecek alternatif web 2.0 araçlarının yer aldığı web2.0 araçları bankası oluşturulması.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

·         Okul öncesi çocuklarda keşif okul dışı etkinlikleri yoluyla bilgi ve becerilerinin desteklenmesi

·         Çocuklar arasında etkileşimi ve topluluk duygusunun teşvik edilmesini sağlayacak ortamların hazırlanması

·         Çocuklarda örtük öğrenmeyi destekleyecek ortamların desteklenmesi ·         Farklı dış mekânlarda oluşturulan eğitimi destekleyerek açık alan eğitimlerini okula transfer etmesi ·         Sınıf ortamlarını, okul dışı ortamlara taşıyarak açık alan eğitiminin pozitif çocuk psikolojisine olumlu etkilerini desteklenmesi

·         Öğrenmenin yaratıcı yollarını çocuklarla birlikte deneyimlemek

·         Çocukların dikkatini ve odaklanmasını artırılmasına yönelik farklı ortam ve etkinlikleri deneyimlemek

·         Çocukları daha üst düzey eleştirel düşünme becerilerini uygulamaya motive etmek,

·         Düşüncelerini savunmaktan ve hata yapmaktan korkmayan çocuklar yetiştirmek.

·         Etkileşime geçen, keşfeden, açıklama ve detaylandırma yapabilen çocuklar yetiştirme.

·         Öğrenme fırsatları sağlamak ve okullar, aileler ve toplum arasında daha güçlü bir bağ oluşturmak hedeflenmektedir. ·         Proje ortakları tarafından hazırlanan etkinliklerin zamanında paylaşılması, ·         İş birliği içinde web 2.0 araçlarının kullanılması, ·         Ulaşılması gereken hedeflere zamanında ulaşılarak hem ESEP portalına hemde proje web sitesine yüklenmesi.  

 

YAPILACAK ETKİNLİKLER

3-6 yaş okul öncesi çocuklarında okul dışı etkinliklerle çocukların becerileri ve gelişimleri desteklenecektir.

 

1.      Hafta: Tanışma webinarı, görev dağılımı, proje ön test anket paylaşımı doldurulması.

2.      Hafta: Ülke, şehir, okul tanıtımının yapılması,

3.      Hafta: okul logosu ve afişinin oluşturulması,

4.      Hafta: Müzede drama yapmak,

5.      Hafta: Doğa yürüyüşü ve çevre gözlemi yapmak, proje adının oluşturulması

6.      Hafta: Hayvan hastanesine gezi düzenlemek

7.       Hafta: Deniz/nehir kenarında deniz kabukları, taş toplamak ve sergi yapmak

8.      Hafta: Ortaklarla konuyla ilgili ortak hikaye oluşturulması

9.      Hafta:Proje son anket düzenlenmesi, ortaklarla proje değerlendirmesinin yapılarak sonlandırılması, öntest ve son test sonuçlarının raporlaştırılması

07.06.2023 131