GEZDİM, GÖRDÜM, ÖĞRENDİM Projemiz; okul öncesi dönemde, çocukların farklı öğrenme ortamlarında, kalıcı öğrenmeleri desteklemek için yapılmıştır. Hedef grubumuz 3-6 yaş grubu çocuklardır. Projemiz 2 aylık bir süreyi kapsamaktadır. Projemizde temel amaç; okul dışı ortamlarda etkinlikler düzenleyerek; problem çözebilen, eleştirel düşünme becerisi gelişmiş, işbirliği kurabilen, bulunduğu ortama aidiyet duygusu oluşmuş, amaçlı davranışlar sergileyen, kişisel yeterlilik ve heyecan duygusu gelişmiş; görsel, işitsel, dokunsal, kinestetik, sıralı, eşzamanlı, yansıtıcı/mantıksal, sözel, etkileşimli ve doğrudan deneyim kazanmaya yönelik okul öncesi çocukların bilgi, beceri ve davranışlarını desteklemektir. Projemizin amaçları;
· Okul öncesi çocuklarda keşif okul dışı etkinliklerini desteklemek,
· Çocuklar arasında etkileşimi ve topluluk duygusunu teşvik etmek,
· Çocuklarda informal öğrenmeyi desteklemek, · Farklı dış mekânlarda oluşturulan eğitimi desteklemek, · Sınıf ortamlarını, okul dışı ortamlara taşımak,· Öğrenmenin yaratıcı yollarını çocuklarla birlikte deneyimlemek
· Çocukların dikkatini ve odaklanmasını artırmak
· Anlamlı öğrenme deneyimlerini teşvik etmek.
· Etkileşime geçen, keşfeden, açıklama ve detaylandırma yapabilen çocuklar yetiştirme.
· Öğrenme fırsatları sağlamak ve okullar, aileler ve toplum arasında daha güçlü bir bağ oluşturmak hedeflenmektedir. · Etkinlik planlarının zamanında ve etkili uygulanması, · Projenin iş birliği içinde yürütülmesi, · Kullanılabilecek alternatif web 2.0 araçlarının yer aldığı web2.0 araçları bankası oluşturulması.
BEKLENEN SONUÇLAR
· Okul öncesi çocuklarda keşif okul dışı etkinlikleri yoluyla bilgi ve becerilerinin desteklenmesi
· Çocuklar arasında etkileşimi ve topluluk duygusunun teşvik edilmesini sağlayacak ortamların hazırlanması
· Çocuklarda örtük öğrenmeyi destekleyecek ortamların desteklenmesi · Farklı dış mekânlarda oluşturulan eğitimi destekleyerek açık alan eğitimlerini okula transfer etmesi · Sınıf ortamlarını, okul dışı ortamlara taşıyarak açık alan eğitiminin pozitif çocuk psikolojisine olumlu etkilerini desteklenmesi· Öğrenmenin yaratıcı yollarını çocuklarla birlikte deneyimlemek
· Çocukların dikkatini ve odaklanmasını artırılmasına yönelik farklı ortam ve etkinlikleri deneyimlemek
· Çocukları daha üst düzey eleştirel düşünme becerilerini uygulamaya motive etmek,
· Düşüncelerini savunmaktan ve hata yapmaktan korkmayan çocuklar yetiştirmek.
· Etkileşime geçen, keşfeden, açıklama ve detaylandırma yapabilen çocuklar yetiştirme.
· Öğrenme fırsatları sağlamak ve okullar, aileler ve toplum arasında daha güçlü bir bağ oluşturmak hedeflenmektedir. · Proje ortakları tarafından hazırlanan etkinliklerin zamanında paylaşılması, · İş birliği içinde web 2.0 araçlarının kullanılması, · Ulaşılması gereken hedeflere zamanında ulaşılarak hem ESEP portalına hemde proje web sitesine yüklenmesi.
YAPILACAK ETKİNLİKLER
3-6 yaş okul öncesi çocuklarında okul dışı etkinliklerle çocukların becerileri ve gelişimleri desteklenecektir.
1. Hafta: Tanışma webinarı, görev dağılımı, proje ön test anket paylaşımı doldurulması.
2. Hafta: Ülke, şehir, okul tanıtımının yapılması,
3. Hafta: okul logosu ve afişinin oluşturulması,
4. Hafta: Müzede drama yapmak,
5. Hafta: Doğa yürüyüşü ve çevre gözlemi yapmak, proje adının oluşturulması
6. Hafta: Hayvan hastanesine gezi düzenlemek
7. Hafta: Deniz/nehir kenarında deniz kabukları, taş toplamak ve sergi yapmak
8. Hafta: Ortaklarla konuyla ilgili ortak hikaye oluşturulması
9. Hafta:Proje son anket düzenlenmesi, ortaklarla proje değerlendirmesinin yapılarak sonlandırılması, öntest ve son test sonuçlarının raporlaştırılması